torsdag 12 februari 2009

Små irriterande saker

En grej som jag tycker är väldigt irriterande, som jag undrar om andra också tänker på, är momentet när man säger adjö till en vän som skall lämna ens hem.

Man går tillsammans till dörren, växlar några sista ord och säger adjö, varpå personen går ut ur lägenheten och man stänger dörren efter dem.

Här börjar det irriterande, jag vill alltid låsa dörren. Men jag tror alltid att personen i trapphuset hör när jag låser och tänker typ, "oj, han kunde inte vänta att bli av med mig" eller kanske "där får man inte komma in igen".

Därför väntar jag ibland med att låsa tills jag hör personen gå ut genom porten. Då står jag där i hallen som en mupp och väntar vid dörren, för en anledning som är helt påhittad av mig och ingen annan bryr sig om att tänka på.

Alternativet är ju att inte låsa dörren, men då löper man ju risken att det glöms senare, det går inte.

Men det jag hatar nästan mest av allt är att jag ens har ödslat så mycket av min begränsade hjärnkapacitet på något så idiotiskt som detta. FAN, och nu har jag ju dessutom skrivit om det.

Det är en återvändsgränd, det enda resultatet av att man går in där är att man får gå tillbaka. Den här typen av tanke-återvändsgränder stör mig något så fruktansvärt. Undrar hur många saker per dag man tänker på som er helt jävla onödiga att man tänker på.

Den som uppfinner ett spamfilter för hjärnan kommer få mig som kund.

Hej.

1 kommentar:

  1. Hahaha kom du på det efter jag gick idag?

    /Jakob

    SvaraRadera