måndag 9 februari 2009

Min fysik...

...är inte vad den borde vara. Detta visade sig tydligt vid besöket på Friskis och Svettis anläggning på Gärdet med Hannah i afton.

Jag gick ut rätt hårt med ca 4 minuters uppvärmning på hamsterhjulet (cykelmaskinen), följt av ett rasslande benpass, lite rygg, lite mage och lite bröst.

När man kommer till gymmet känns det lite som att människan är tillbaka på savannen. De potenta stammis-hanarna som ofta och länge besöker gymmet tittar nyfiket i ögonvrån på den nya hanen som inkräktar på deras revir; Hur stark är han? Verkar han veta vad han gör? Var någonstans i hierarkin kan vi placera den där?

Det fanns en otvivelaktig alpha-hane som tydligt satt sig i respekt hos de andra hanarna. Han lyfte tyngst och stönade högst, samt att hans övningar var 50 % träning och 50 % posering. Hela hans varelse andades pondus och skicklighet, de yngre hanarna skulle aldrig våga mäta sig med honom...

All and all så känns det som att jag gjorde ett relativt gott intryck på Friskis och Svettis Gärdet-stam, jag är ju inte helt bortkommen i gymmet, även om jag tappat SJUKT mycket på bröst (lyfte som en liten flicka idag).

Nästa gång ska jag ladda iPoden så kanske jag slipper gå och fantisera om rivaliserande människor i gymhierarkin...
...ELLER! Så tar jag med min High Potency POWER Drink och mina sjukt maskulina träningshandskar som jag har beställt från bodybuilding.com, och kör alla övningar efter alpha-hanen, fast ett snäpp tyngre! Det är en mycket bättre idé, DÖD ÅT TENGIL! Så får det bli, jävlar vad han ska få. Nästa gång.

Imorrn blir det träningsverk!

Hej hej,
John

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar