torsdag 5 februari 2009

Pinsamt!

Ujujuj...

Vänner! Jag har någonting pinsamt att berätta.

Ibland händer sånt som inte får hända, ni vet vissa saker får bara inte hända!

T.ex. att råka springa ut till basängen i badhuset utan badbrallor i när man var med klassen i mellanstadiet... (vilket för övrigt hände en klasskamrat till mig)

Till saken:
Igår skulle jag ringa en gammal arbetsgivare för att kolla om dom behövde folk. Personen i fråga svarade inte, så jag hamnade i hans röstbrevlåda varpå det var dags att förklara varför jag ringde. Det gick något sånt här:

-"Tja! John här, jag vet inte om du kommer ihåg mig men jag jobbade hos er för typ 4 år sedan på...

ööööh...

(typ 10 plågsamt långa sekunder av total hjärnsmälta när jag försöker komma ihåg vilken avdelning jag jobbade på utan resultat, under tiden hinner jag tänka FITTA, jag kommer inte på vad fan avdelningen heter, och nu spelar jag in på hans jävla telefonsvarare... det här är inte bra, undra om jag kan ta bort meddelandet och försöka igen? nä säkert inte... FAN! jaja, dags att runda av det här....)

ööööh... jag kommer inte ihåg vart jag jobbade, men jag tänkte bara kolla om ni behöver något folk för tillfället? Ring mig, HEJ!"

- Klick -

En inte oväntat oskön kännsla infann sig strax efter jag lagt på, men sen ringde han upp typ två minuter senare, garvade åt hur utvecklingsstörd jag är, och fixade jobb till mig.

All is well, men när dom där sakerna händer är det inte skönt.

Hej, hej.
//John

1 kommentar: