fredag 6 februari 2009

Michael Phelps

Idag kan vi läsa i gammelmedia att elitsimmaren Michael Phelps har blivit avstängd i tre månader som straff för att det dykt upp bilder på honom med en sk marijuana-pipa (-ha! marijuanapipa... ingen stoner som skriver på svenskan direkt).


Jag tycker det här är förbryllande, å ena sidan säger hans förbund att detta är förbjudet och de har fattat ett beslut om att han behöver få ett straff. Men å andra sidan ger de honom ett så löjligt jävla lågt straff! Tre månader?!? Vadå, semester? Om de nu tycker att Phelps har gjort sig skyldig till ett misstag värt att straffa borde de väl ge honom ett straff som känns?

Jag kan samtidigt tycka att det är lite löjligt, visst det är klantigt att fastna på bild, men Arnold Swchartznegger klipper en fet jävla hövding i slutet av hans träningsfilm vid namn Pumping Iron (en dokumentär om bodybuilding med Arnold och hans polers på Gold's gym i cali -77) och Anold är numera guvernör!

Jag tycker inte att marijuana borde vara lagligt, jag tycker att det är extra viktigt att förebilder för unga inte gör som Phelps öppet, men weed är en rätt stor del av amerikansk kultur och att dela ut ett så fjantigt straff som en tremånadersavstängning känns väldigt halvmesyr, i min mening.

Vad tycker ni?

1 kommentar:

  1. Jag förstår ärligt inte hur han kan bli straffad. På riktigt snubben borde ju få en till medalj en bonusmedalj, jag vet själv hur duktigt motiverad och snabb jag blivit de gånger jag rökt.

    SvaraRadera