måndag 16 februari 2009

Engagemang

Hej på er,

Idag har jag haft en något hetsig men väldigt rolig och givande dag.

Började med att försova mig rätt hårt, vaknade 12, men det gjorde inte så mycket.

Sen sattes det igång, jag kokade en kanna java och sedan började jag jobba utav bara helvete. Jag har ett nytt litet sidoprojekt som jag tycker är precis hur kul som helst.

Jag får ett sådan skönt lyckorus när jag känner att det bara är ansträngning och hårt arbete mellan mig och resultat. Man står i början av en tom landningsbana och kan springa allt vad man kan rakt in i horisonten. Ni vet när man känner att man gör något som man är bra på, och det finns möjlighet att göra något stort! Det känns som att man äger världen, på något sätt.

Att känna sig skicklig, exakt i sin prestation och uppskattad för det man gör. Det är en bra känsla som enligt mig slår det mesta.

Hoppas ni får känna så också, ofta.

Hej så länge!
John

2 kommentarer:

  1. Men alla som inte känner så då, vingklippta fåglar som inte ser några möjligheter.. vad ska man säga till dem? Det är bara att springa mot horisonten!? Dunka dem i ryggen och säga res påre?
    /J på ett framtida socialkontor.. heheh ;)

    SvaraRadera
  2. Grymt jobbat idag! Du bist zuper!

    SvaraRadera