onsdag 22 april 2009

Kroppen

Min kropp är sönder.

Jag började ett hurtigare liv för ca en vecka sedan. Det sket sig kapitalt kan man säga.

Jag cyklade fram och tillbaka till jobbet i Solna och spelade basket i måndags kväll och bandy igår kväll och när jag vaknade var det kört. Min ryggrad hade vridit sig sju varv runt sig själv. Jag hade så ont att jag knappt kunde stiga ur sängen!

Så jag bokade en tid hos min naprapat (som jag kallar naprapär, för han heter Pär och är naprapat, jag ni förstår...) och vid 18-tiden idag fick jag mig en sån sjujävla omgång! Fy h-vete vad ont det gjorde ska ni veta, ujujuj.

Men när han hade misshandlat mig färdigt och jag fick ställa mig upp, hade mina axlar förflyttat sig två decimeter bakåt och jag hade helt plötsligt en graciös rak hållning likt aldrig förr. Helt fantastiskt :)

Ska göra några återbesök för långvarig effekt, men dagens lärdom är helt klart; om något inte känns rätt i ryggen, gå till en naprapat illa kvickt!

Tänk på det, era kufryggar!

Ciao,
John

3 kommentarer:

  1. Vad vore livet utan en bra naprapat?
    Och träning... :) Keep up the good work!

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Du kan ju aldrig göra något lite lagom! Klart att kroppen inte orkar med när du torterar den så!

    Jag fick en utmaning, så nu payar jag forward den. http://ohdearohno.wordpress.com/2009/04/23/utmaning/.

    SvaraRadera
  3. LOL skön du är.. Ta hand om dig!

    SvaraRadera