torsdag 23 april 2009

Gubbjävlar

Det finns tyvärr många sätt att irritera sig på gubbar. Några av min favoriter är:

1. I svängdörrar på köpcentrum (helst ska dom ha pensionärsshoppingrullvagnar också)
2. I köer av alla dess slag
3. I bastun på badhuset, det hänger alltid konstiga typer där...

MEN, mina vänner jag har hittat ett nytt irritationsmoment!

När jag cyklar till jobbet ("det var ett jävla tjat om den där förbannade cykeln" tänker ni nu, men det skiter jag i!) , så försöker jag verkligen cykla fort. Dels för att få ut mer träning av cykelturen och dels för att jag tävlar med mig själv om snabbaste resväg.

Jag har kittat upp mig lite också, har ändå en hyffsad cykel, riktiga cykelbyxor, en rätt så frän hjälm osv.

Då kan ni tänka er hur förnedrande det är när man fullt utrustad som Lance A. trampandes för kung och fosterland med svetten drypande från pannan, blir totalt jävla ifråncyklad av en ful gubbe 60+ iförd jeans och kavaj på nån satans rasslande skitcykel från dackefejdens dagar!

Förnedringen är total!! Man får lust att slänga cykeln i brunnsviken och knata hem och tjura i ett hörn.

Så till er gubbjävlar som läser min blogg, om det finns några: Ge fan i att cykla ifrån mig! Det är osjysst och inte kul alls.

Tack för att ni tog er tid,
John

3 kommentarer:

  1. Livet är inte lätt alla gånger... ;)
    Det finns många gubbjävlar!

    SvaraRadera
  2. hahahahahahahahahhahahahahahhahahah du är grymast John!

    SvaraRadera
  3. Hahahahahaah :)
    Så jäkla kul och fult, men snart tar du gubbjävlarna med...
    Jag håller med dig om gubbar, det värsta är de fula gubbarna!
    /Johaynny

    SvaraRadera