tisdag 10 mars 2009

Mingel

Hörni, det här med mingel alltså.

Är nyss hemkommen från en mingelkväll på Scandic Anglais arrangerad av Dagens Media. Diverse "höjdare" inom mediavärlden syntes till, men som jag förstod det var det mestadels säljare.

Är inte mingel oskönt påtvingat på något vänster? Att mingla. Grundkonceptet är givetvis bra, man skall utöka sitt sociala nätverk och knyta nya kontakter som ofta kan vara användbara professionellt.

Men skär det sig inte lite när de flesta egentligen vill ha ut något av de andra deltagarna? Alla är där för att "ta", för det är ingen som går på ett mingel i syfte att "ge" bra information/tjänster/kontakter till andra. Det är bara inte så. Jag säger inte att det inte görs affärer eller att bra händelser med ömsesidigt fördelaktiga effekter kan inträffa, men jag hävdar att det existerar en fundamental intressekonflikt.

Utöver detta var det mycket trevligt, och jag knöt nog en och annan kontakt som kan vara bra att ha i framtiden. Om inte annat så var ölen gratis :)

Det bästa med kvällen var att jag sprang på min gamla kollega och vän Markus M som jag inte träffat på mycket länge. Han är en sån trevlig prick, och rätt lik mig både lite till utseende och person.

Abend,
John

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar